Başkalarını suçlamak ve cezalandırmak, öfkenin yüzeysel ifadesidir. Öfkeyi tümüyle ifade etmek istiyorsak ilk adım, diğer kişiyi öfkemizle ilgili tüm sorumluluktan azat etmektir. Bunun yerine farkındalığımızı kendi duygu ve ihtiyaçlarımız üzerine odaklarız.