Kendimle dost olmayı istiyorsam düşünmenin öteki yanını bastırmasam iyi ederim. “Olumsuz düşünmek” hayatın bazı veçhelerine daha iyi uyar pekala. Ara sıra, kimi durumlarda olumsuz düşünmeye teslim olmak, hayatta karşımıza çıkabilecek olumsuzluklarla iyi baş edebilmeye dönük en iyi önlemdir.
Kendiyle dost olanın derdi, duyguların yuvası olarak ruhu derece derece açıp kapayabilmektir.
…
Bu yeteneği en iyi, tecrübeyle ve tecrübeleriniz üzerine düşünerek öğrenirsiniz: Nerede duygularımı haddinden fazla açtım? Ne zaman işime fazla çabuk kapandım? Kime haddinden fazla güvendim, kime haddinden az?