"...Gerçekten de herkes, herkese karşı, herkes için suçludur. Yalniz insanlar bunu bilmiyorlar, eğer bilselerdi şimdi dünya cennet olurdu. "
Dostoyevski/ Karamazov Kardeşler
Yaşamı boyunca pek çok kez fark etmişti Veronika, tanıdığı bir sürü insan başkalarının başına gelen korkunç olaylardan sanki gerçekten üzgünmüş ve yardim etmek istiyormuş gibi söz ederlerdi ama işin gerçeği başkalarının acılarından zevk aldıklarıydi, çünkü böylece kendilerinin mutlu ve şanslı olduklarına inanabiliyorlardı.