Beraberlik canlı ise ayrılmanın bir gerilimi, gerilimin de bir tarihi vardır. Sizin kastettiğiniz an, o halatın koptuğu andır.
Ama beraberlik ölü ise, ayrılmak, çürüyen iki parçanın birbirinden zahmetsizce kopması demektir. Çürümek acı vermez, ölü olan çürür.
Çürüdüğünü anlatmak kolay değil, ölü olduğunu ikrar etmek ise çok zor.
Kitaba tek kelime ile “bayıldım”. Kitap başlar başlamaz sizi içine çekiyor ve kendinizi bir anda Osmanlı’da bir mutfakta buluyorsunuz. Sonra da Aşçıbaşı’nın hikayesine ortak oluyorsunuz. Kitabın olay örgüsü sizi ordan oraya sürüklüyor. Yemek yapmanın bir sanat olduğu, lezzetlerin ahengi içinize işliyor resmen. Şahane…
Pir-i LezzetSaygın Ersin · April · 20232,040 okunma