Elif SEVİL

Puan vermedi·58 syf.··
2024 7. kitabı
Kitap, bölüm bölüm mektuplar şeklinde oluşuyor. Her bir mektup sevgiyi nasıl yaşadığını, hissettiğini anlatıyor Ümit Yaşar Oğuzcan'ın. Açıkçası söylemek gerekirse ben böyle seven ama böyle anlamlı seven birini daha görmedim. Sanki mektup değil de her satırında kitabın ayrı bir şiir okuyor gibiydim. Sevgiyi milim milim her cümlede haykırmıştı. Sevmeyi bu kadar güzel anlatılıyorsa kim bilir karşısındaki kadına sevgisini nasıl hissettirmiştir. Ümit Yaşar Oğuzcan'ın bu kitabında sonra kesinlikle aşk adamı olduğunu inanıyorum. Bir kadına bu kadar değer veren adam tabi ki güzel yaşamayı hak ediyordu ama âşıksan yaşamak bazen de acısıyla güzel oluyordu. Ümit Yaşar acıyı da güzel sevmişti... Alıntılar Zamana kokun sinmişti. Bakışların bir şarkı söylüyordu hiç bilmediğim. Gözlerine baktığım zaman susmanın bir sebebi olmalı. Olduğun gibi seviyorum seni. Olmanı istediğim gibi değil! Gözlerimin derinliğine bakma; başın dönmesin Bütün mevsimleri bir günde, bütün yılları bir mevsimde yaşamaya razıyım seninle. Yıkılışım da sevgim kadar büyüktür benim. İnanmak; gökyüzünün en karanlık zamanında bile görebileceğim bir yıldız olmalı. Bütün sorularmın cevabını bir bakışla veriyorsun, kah bir gülüşle. İnceleyen: Elif SEVİL
Aşk
Sahibini Arayan MektuplarÜmit Yaşar Oğuzcan · Kültür Kitabevi · 19731,157 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Puan vermedi·160 syf.··
2024 6. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 03 Mayıs 2024 23:38
Kaktüslerinde çiçekleri vardır. Evet azdır çiçekleri ama yinede umutla, inatla açarlar çiçek... Bizde neden kaktüs gibi her şeye rağmen tutunmuyoruz hayata her şeye rağmen çiçeklenip gülümsemiyoruz gökyüzüne... Dikenleri olabilir kaktüslerin ama unutmayın her insanın dikenleri vardır ve o dikenleri kendine zarar verene ya gösterir ya göstermez. Dikensiz kaktüs olmayacağı gibi acı çekmeyen insan da olmaz. Acılarımız bizi yağmur sonrasındaki gökkuşağı yapar. Her acı bin mutluluktur. Neden çünkü acılar sayesinde mutluluğa daha çok yaklaşırız. Ben acı çekmeden mutlu olmadım. Kitap kişisel gelişim yönünde ama çok güzel sözler var okumanızı tavsiye ederim. Özellikle kaktüsü sadece dikenli bir bitki olduğunu düşünenler okumalı. Hayat o kadar kötü değil bak etrafa kuşlar cıvıldıyor. Gökyüzü mavi, çiçekler gülümsüyor... O zaman yaşamaya hala değen şeyler var. En önemlisi de aynaya bak. Ahmet Arif' in dediği gibi: "Kendine iyi bak. Bir daha hiçbir ana doğurmaz seni..." Ben benlikten bir şey kaybetsem bile kötülük değil iyilik tohumları ekeceğim kalbime çünkü bilirim ki iyilik hem bana bulaşır hem etrafıma... Elif SEVİL
Çiçek Açan Kaktüsler
Kaktüsler de Çiçek AçarSongül Ünsal · Olimpos Yayınları · 20194,251 okunma
Puan vermedi·208 syf.·
Ben bir öğretmen adayıyım kitabı o heyecanla okudum ve bir kez daha iyi ki öğretmenliği yani yaşam biçimi olan tutkumu seçmişim dedim. Kitabı okurken benim gözümden bu zamana kadar öğretmenlerim geçti. İyi ve kötü örnekler vardı ama şöyle diyorum o kötü öğretmenler de benim hayatım da olmuş ki en azından ben onlar gibi öğretmen olmayacağımı öğrendim.Kitapta çok güzel öğretmen mektupları vardı. Mesleğini heyecanla yapan öğretmeni kim tutabilir? Öğrencilerine öğretmen olmak değil mesele onları bir anne babaları gibi anlamakta yatıyor güç. Bir çocuğun gözlerinin içi gülüyorsa öğretmenin sözü ile o çocuk okula mutsuz gelebilir mi? Bu kitapla öğretmenin kendini her yönden geliştirmesini daha iyi anladım. Öğretmen önce kendini geliştirecek ki çocuklara ışık olsun. Sadece çocuklara değil velilerede öğretmenliği sevdirecek. Kitabı okuduktan sonra şöyle bir kanıya vardım hani sınıftaki bazı çocukları etiketleriz ya yaramaz yerinde durmuyor diye bence yaramaz çocuk yok işini sevmeyerek yapan bazı öğretmenler var. Her çocuk özeldir. Neden ötekilestirilen çocuklara fırsat verilip kendilerini ifade etmelerine olanak tanımıyor. Bu da sanki trambolinde zıplayan çocuklara sorumluluk vermekte yatıyor. Yani etkin katılımda gizli. Bir çocuk sınıfta değerli olduğunu hissederse o sınıfa ait olduğunu anlar. Sınıfta her çocuk biricik ve birer yıldızdır. Öğretmenler o yıldızların daha fazla parlaması için sevgisini ve çabasını esirgemesin yeter. Kitapta daha anlatmayacağım o kadar güzel okyanus ötesinde bilgiler varki okuyun okuttutun derim. Bu kitabı öğretmenkik hayatımda bana yön veren TLG programından hediye almıştım.@toplumliderleri Öğretmenliğin gücünü o gün etkileyici bir şekilde anlatan @myavuzd hocamada teşekkür ederim. Doğan hocam keşke hayatta olsaydin da benim gibi bir çok öğretmen
Öğretmen
Öğretmenim Bir Bakar mısın?Doğan Cüceloğlu · Final Kültür Sanat Yayınları · 20187,6bin okunma
Puan vermedi·128 syf.··
2024 5. kitabı
Kitap hayatın anlamını o kadar güzel anlatmış ki okurken kaybolmamak elde değildi. Sevmeyi sevilmeyi bu kadar güzel sözlerle eşleştirmek kolay olmasa gerek... Bazen sevmek, yoldaki arkadaşlarınla birlikte olduğun andır. Ayrıca kendini sevmek bu hayatta kendine yapacağın en büyük iyiliktir. Sen sen olduğun için önemlisin. Kimseyle karşılaştırma kendini her kalp farklı bakar dünyaya... Kitaptaki işlenen temalar içinizi ısıtacak. Hayat bir yolculuk. Ama bu yolculukta yanında olan dostların ile bazı şeyleri aşarsın. Hem unutma yardım istemek güçsüzlük değil tam aksine cesarettir. Kitaptaki; Köstebek, tilki,at, çocuk karakterleri vardı. Bana soracak olursanız hepsi hayatın renklerini simge ediyordu. Hepsi birbirinden güzel sözleriyle hayatınıza renk katacak. Elif SEVİL
Çocuk ve Hayat
Çocuk, Köstebek, Tilki ve AtCharlie Mackesy · Mundi Yayınevi · 20215,7bin okunma
Puan vermedi·152 syf.··
2024 4. kitabı
Yazarın kitaplarını daha önce okumamıştım bu kitabı ile anladım aşkı... Aman ha aşk dediysem Leyla Mecnun, Kerem Aslı, Ferhat Şirin gelmesin... Bu sefer aşk diyince bu ünlü isimler gelmesin. Aşk kelimesi içinde neden iki sevgiliyi barındırmak zorunda? Hiç Allah aşkı olmaz mı? Allah sevgisi neden kalbimizi yakmaz ki? Kalbimizin sahibi aşık olduğumuz kadın/erkek değildir. Kalbimizin sahibi bu evreni yaratan Allah'tır. Peki ben ya da siz Allah'ı ne kadar tanıyoruz. Allah'ı kalbimize almadan, kalbimizdeki ilk sırayı Allaha vermeden nasıl sevebiliyoruz bir haramı. Haramdan kastım, Allah'ın bize lütfetmediği insanlığı günaha sürükleyen şeyler... Ben bu kitabı okuduktan sonra aşka bakış açım değişti. Bir fani beni sevmese de olur ya Allah beni sevmezse nolur. Aşık olmayalım mi yani şimdi diyen olabilir. Aşık ol sev ama bunu haram şekilde değil flört ederek değil mesela. Adam gibi sevmek zor olmasa gerek. Bedenini düşünmeden kalbindeki yerini düşünerek sevmekte var. Ve tabi peygamberimizin dediği gibi kördüğüm gibi sevmek... Sadece helaline bakıp, haramlara kör olmak gibi... Bu alıntıyı katmadan olmaz. "Hz.Aişe: Ey ALLAH`ın Resulu,beni seviyor musun? “Evet, ya Aişe tabi seviyorum!” “Beni nasıl seviyorsun?” Peygamberimiz (s.a.v) sevgi şeklini tanımladı eşine: “Kördüğüm gibi.” Burdan da anlaşılacağı gibi sevmek güzel bir şey... Ama bunu dinin getirdiği bir şekilde yapmak doğru olandır. Kime sorsan sever ama helal şekilde sevmek herkesin harcı olmasa gerek. Kitap çok ama çok güzeldi. Okuyun, okutturun. Bakış açısını mutlaka etkiliyor. Yazar öyle içten anlatmış ki Allah aşkını.Sayfalar da kaybolmamak elde değil. Bu güzel anlamlı kitap için ben kendisine sonsuz teşekkürlerimi sunarım çünkü bana bu geçici hayatta geçici hevesler yerine edebi hayattada edebi bir sevgiyi bulmamı
Aşık Da Mı Olmayalım?Osman Sungur Yeken · Yediveren Yayınları · 2020591 okunma