“ Her şeyi iyi tarafından görmek “ gibi bir şey söylenmekteyse de, gerçek şu ki hayat bazen berbattır ve yapabileceğimiz en sağlıklı şey de bunu kabul etmektir.
Cânım (sav)
Yıllarca hep aynı hikayeyi dinleyen ve hatta öğreten biri olarak bu kitapta siyer-i nebiyi sanki hiç bilmiyormuşum gibi okudum.
Cahiliye dönemi. Çok korkunçtu. Ve ben hala Arap dünyasının o dönemin izlerini taşıdığını düşünüyorum.
Sahabeler. Ve onların tek tek islama girişi. Müthişti.
Mucizeler. Gözlerimle görüyor gibiydim. Gerçekten öteydi.
Savaşlar. Sanki içerisindeydim tarihin.
İslamın ilk şehitleri. Onların hak için eziyet edilerek öldürülmesi. Saatlerce ağlatabilir.
Sanki ben de o bülbül gibi olanları kuş bakışı seyrediyor hissine kapıldım. Enfes bir kitaptı.
Okuyun
İsimle ateş arasında
Yine bir Nazan Bekiroğlu klasiği.
Hikayeler kitabı diye isimlendirebilirim. İçinde bir yeniçerinin, üçüncü Murad’ın, genç Osman’ın, dördüncü Murad’ın, III.Selim’in, üçüncü Mustafa’nın ( ki beni en çok etkileyen bu olmuştu.) , Süleyman’ın, Mahmud’un hikayelerini kendi ağızlarından anlatmalarına şahit olacaksınız.
Bir yandan da Mansur’un hikayesi..
Ah Mansur..
Helalini haram eden Mansur.
Nur’unu kaybeden, sonra kendi kaybolan, sonra bu hikayede beni de kaybeden Mansur..
Hem beklenmedik, hemde yazarına yakışan bir sonla biten bir kitap.
Okuyun ️