ama öğlen sıcağı çabuk geçer, akşam olur ardından da gece gelir. akşam ve gece yorgun bitkin ve acı çeken insanın, tatlı tatlı uyuyacağı dingin sığınağına dönüş zamanıdır.
“insan her şeyi anlayabilir. esîrin [eterin] titreyişini de, güneşte neler olup bittiğini de; öte yandan insan, başka birinin burnunu neden kendisinden farklı sildiğini anlayamaz.”
“kuru bir isfenden yaprağı koptu ve yere düşüyor; hareketleri aynı kelebeğin uçuşunu andırıyor. tuhaf değil mi? en üzücü ve ölü bir nesne, en neşeli ve canlı bir varlığa benziyor.”