Doktor olmak zor, kadın olmak daha da zor .
Her yerde kitabın doktorun vicdan yüküyle savaşı olduğundan söz ediliyor. Oysa kitaptaki asıl vurucu nokta yardım isteyen bir kadının sessiz çığlığı...
Kocası ve çevresinin sırrını öğrenmesindense ölmeyi yeğleyen bir kadının çaresiz ama güçlü ruhu... Bazı yüklerin bu hayatta sadece kadına yüklenmesi her çağda aynı, her çağda kadınların mücadelesi aynı... çok dokundu içime ölmeyi seçmesi.