"Başka birisine kendime yetemediğim için bağlanıyorsam, karşımdaki kadın yada erkek benim için bir cankurtaran olabilir belki ama aramızdaki bağ sevgi bağı olamaz."
İnsanlar birbirinin maddi yardımlarına ve paralarına değil, sevgilerine ve alakalarına muhtaçtır. Bu olmadıktan sonra, aile sahibi olmanın hakiki ismi, "birtakım yabancılar beslemek"ti.
Kaybedilen en kıymetli eşyanın, servetin, her türlü dünya saadetinin acısı zamanla unutuluyor. Yalniz kaçırılan fırsatlar asla akıldan çıkmıyor ve her hatirlayışta insanin içini sızlatıyor. Bunun sebebi heralde, "Bu böyle olmayabilirdi!" düşüncesi, yoksa insan mukadder telakki ettiği şeyleri kabule her zaman hazır.