Bazı ruhlar dışbükeydir ,bazı ruhlar içbükey.Biz içbükey ruhlarız , babamla ben .İçimize doğru kapanırız , istiridye gibi .İçimizin tam ortasında duran ,patlamayan ,patlayıp da ortalığa saçılmayan ,saçılıp da herkesi kirletmeyen incimiz -çıbanımız kistleşir içimizde .kistleşen bu inci -çıbanımız varlığımızın özüdür,habis…
Bizde itiraf yoktur.
Bizde itiraf eden huzur bulmaz.
Bizde itiraf demek ,suçumuzun her bir ayrıntısının hücrelerimize yapışması demektir.
Biz itiraf edersek unutamayız .
Biz oysa unutmak isteriz olmamış gibi yapmak .
Biz mecbur kalırsak tövbe ederiz hemen ardından unutmak için ,suçumuzu da öyle fazla sayıp dökmeden üstelik .
Bizim tarihimiz unutarak gömdüğümüz günahlarımızın tarihidir .Kurcalayıp durmayın .Eski defterleri açmanın ne faydası var canım ?
Biz dolaylı insanlarız ,bizde yalanlar ve gerçekler arabesk motifler gibi iç içe geçer .
Bizim milli ikilimiz suç ve ceza değildir .
Bizim milli ikilimiz suç ve nisyandır .