16 mart 1920
Osmanlının resmen sona erdiği gündü.
Mustafa Kemal bizzat makina başına oturdu ve şu telgrafı gönderdi.
Bugün Istanbul işgal edildi.
Osmanlı devletinin yedi yüz yıllık hayat egemenliğine son verildi.
Bu son yumruk 20. Yüzyıl uygarlığının ve insanlığının kutsal saydığı bütün ilkelere, özgürlük gibi, yurt ve millet duygusu gibi bugünkü insan topluluklarının temeli olan bütün ilkelere indirildi. Türk milleti, bağımsızlık hakkını ve geleceğini savunacak. Hicbir kuvvet bizi yaşamak hakkımızdan yoksun bırakamaz!.