Her yıl haftalık bir kitap diyerek başlıyorum yıla. Ancak okuyamıyorum. Bu yıl hedefi daha makul bir seviyeye çekiyorum. İnşallah çok daha fazlasını okuyabilirim…
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Ermeni Tehciri, Mavi Alay, Struma Gemisi ve Nazi Almanyasını akıllıca bir araya getirerek "insan" olmanın kıymetini, insan kalabilmenin önemini bir aşk hikayesiyle ifade etmiş Livaneli. Yer yer gözlerim dolarak, yer yer kalbimin ağrıdığını hissederek okudum. Kitapta özellikle müslüman imajıyla ilgili katılmadığım yerler olsa da keyifle okudum. Elimden bırakmak istemedim. Sonrasında tıpkı Maya gibi ilk cümlede belirttiğim olayları araştırırken buldum kendimi. Kitap bitti ama ben etkisinden henüz çıkabilmiş değilim...
Hayatımda mutlu günlerim olmuştu elbette, ama mesele sadece mutluluk değildi. Önemli olan yaşadığını, hayatın bir anlamı, bir değeri olduğunu hissetmekti. Elinde çiçekler tutan beyaz gelinlik giymiş bir kızın mutluluğu gibi bir şey değildi bu. Daha derin bir varoluş sorunuydu. Dünyaya gelmiş olmamın bir anlamı var mı, bu yaşta gezegene ya da üstünde yaşayan insanlara küçücük bir katkım oluyor mu gibi tuhaf soruların cevabıydı.