“ Aşık kalpler, aşırı yüklenmiş bir cankurtaran sandalına benzer.. Sandalı su yüzünde tutabilmek için gururunu, kendine saygını ve bağımsızlığını dışarı atarsın.. Bir süre sonra ise tanıdıklarını, arkadaşlarını atmaya başlarsın, yine de yeterli olmaz.. Cankurtaran sandalı hala batıyordur ve seni de beraberinde batıracaktır.. ”
Bir kitabı okurken geçen iki saatin, ömrümün birçok senelerinden daha dolu, daha ehemmiyetli olduğunu fark edince insan hayatının ürkütücü hiçliğini düşünür ve yeis içinde kalırdım.