Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
değişen günler
susarak yapmış olduklarımız konuşarak mahvettiklerimizden daha derin izler bırakıyor.."
Reklam
Düşüncenin çürüdüğünü ileri süren bir kişi artık bu yargısını düşünceye başvurarak haklılaştıramaz...
Sayfa 169Kitabı okudu
Kendi içinde huzur arayan bir felsefenin eleştirel kuramla ilişkisi yoktur
Sayfa 155Kitabı okudu
Insanların toplumsal ilişkilerin de özgürlük ve mutluluk olmaksızın, üretimin en büyük ölçüde artması ve üretim araçlarında özel mülkiyetin kaldırılması bile eski adaletsizlikler tarafından bozulmaya devam edecektir...
Sayfa 149Kitabı okudu
Bir yandan, toplum, bireylerce gerçekleştirilen insanı çalışmanın bir ürünüdürb "Bu bizim dünyamızdır". Ancak öte yandan, dünyanın kendi dinamikleri ve mekanizmaları vardır ve bu nedenle insanın denetimine boyun eğmeyen kör ve anarşist bir süreç olarak görünür: "Bu sermayenin dünyasıdır."
Sayfa 146Kitabı okudu
Reklam
Emperyalist dünyanın duygusuz adaletsizliğini görebilen bir göz, Rusya'da olup bitenleri bu korkunç toplumsal Adaletsizliğin üstesinden gelmek için yapılan sürekli ve acılarla dolu bir girişim olarak değerlendirir; ya da en azından çarpan bir yürekle bir girişimin hala sürüp sürmediğini sorar.
Sayfa 139Kitabı okudu
Çoğu insan bir hapishaneye doğmaktadır. Tam da bu nedenle, bireycilik olarak nitelenen günümüzdeki toplum biçimi aslında bir aynılık ve kitle kültürü toplumudur. Kolektivizm olarak anılan sosyalizm tam tersine bireysel yetenekleri ve farklılıkları ortaya çıkarır.
Sayfa 138Kitabı okudu
Muhafazakar eleştiri toplumdaki bireysel çıkarların yeniden güçlendirilmesi ve devlet aygıtının büyümesinin dizginlenmesi yoluyla genel ve Kolektif alanın "özelleşmesini" amaçlarken, radikal eleştiri siyasal olan üzerinde hak iddia eden devletin tekelci siyasal eylem ve söylemini tersine çevirerek genel çıkarın "toplumsallaşmasını" amaçlar...
Sayfa 108Kitabı okudu
Yabancılaşmış-dünya dünyevi konformizme dönüştürüldü. Kolektif yaşamın tüm alanlarında, toplumsal rasyonelleşme, uzmanların rasyonelleştirilmiş hiyerarşik aygıtına benzer biçimde yetkilerin kısıtlandığı itaatini öğrenildiği bir örgüt modelini yeniden üretti. Bu "Demir kafes" içine hapsedilen özgürlük kanıksanıyor ve özerkliği sona eriyor. Özgürlük yitimi kendine yabancılaşma anlamına geliyor..
40 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.