Dikkat spoiler içerir!
Gabriel Garcia Marquez’in okuduğum 2. Kitabı. Küçük bir kasabada işlenen bir namus cinayetini konu alıyor. Cinayetin işleneceği, kimin öldürüldüğü, katiller en baştan belli. Ama yazarın kalemi buna rağmen akıcılığından bir şey kaybetmiyor. (Bana göre akıcılığı bozan tek şey çok fazla karakter olması.)Hikayede Santiago Nazar’dan başka herkes onun öldürüleceğini biliyor, toplum harekete geçip onu uyarmak yerine buna kayıtsız kalmayı seçiyor. İşleneceği bas bas bağırılan bir cinayet karşısında toplum kör, sağır, dilsiz kalıyor adeta. Sonu baştan belli olmasına rağmen özellikle son kısım gerçekten etkileyiciydi. Okumaya değer keyifli okumalar