Psikoloji bilimi, insanın sosyal bir varlık olduğunu ve toplumsal bir yaşam olmadan psikolojik iyi oluş halini sürdüremeyeceğini söyler . Yalnızlığın psikolojik sorunları tetiklediğini ve iyileşme sürecini uzattığını belirtir. Oysa ben insanlardan uzak , yemyeşil ağaçlar ile dolu bir ormanda ,küçük bir kulübe' de kitaplar ile yaşamak isterdim .