enes kaymaz

enes kaymaz
@enekymz
Öğrenciyim (son sınıf) Hedefim: Psikoloji okumak Hayalim: Bisikletle Türkiye'yi yollara kamp kurarak gezmek.
8/10
·208 syf.··
Beğendi
·
2020 4. kitabı
Kitabı alırken çok ön yargılı bir şekilde almıştım, kitabın isminin bu kadar ilginç olmasının sebebinin pazarlama stratejisi olduğunu düşündüm. Bir arkadaşımın tavsiyesiyle kitabı okudum. Kitabın ismi kitapta geçen pembe filden kaynaklanıyor. Bu kitap çok düşünmeyi, kaygı bozukluğunu ve öz şevkati anlatıyor. Günümüzde bir sürü insan üzülünce duygularını bastırmak ister fakat bunu çoğu zaman başaramaz bunun sebebi ise beyinin bastırılmış duyguları daha çok düşündüğünden dolayıdır. Bunu bir örnekle açıklamak gerekirse biri size pembe bir fil düşünme dese bir süre sonra pembe bir fili düşüneceğiniz gibi.. Bastırılmış duyguları, beyin bir süre sonra düşünmeye başlar, tıpkı beyine pembe bir fili düşünme yetkisi verdikten bir süre sonra beyin pembe bir fili düşünmeye başladığı gibi duyguları bastırmak yerine duygularımıza şefkatle yaklaşmamız gerekir. Aslında kitap binevi öz şevkat kitabı yani insanın kendisine duyduğu şevkat. Hata yaptıktan sonra kendini motive etmek yerine ne kadar aptalım gibi özgüveninizi kıracak hareketler hiç yaptın mı? Peki aynı hatayı arkadaşın yapsaydı ve üzgün bir şekilde sana anlatsaydı ona neler söylerdin? İnsanlar kendilerine neden bu kadar acımasız sizce bunun sebebi ne? Bunların sebebini öğrenmek istiyorsanız tam size uygun bir kitap.
Pembe Fili DüşünmeZeynep Selvili · İnkılap Kitabevi · 202411,6bin okunma