Yetişkin insanlar hayatta sadece aşka aldanabilir, çünkü aşkın gözü kördür. Çocukluğun da aynı aşk gibi gözü kördür. Çünkü çocuklar saftır. Bu yüzden gerçek aşıklar tıpkı çocuklar gibidir.
Sonuçta bu dünyadan geçip giderken geride sadece şu kalır: Toprağa bir ağaç mı diktin, yoksa oradan ağaç mı söktün?Hak mı yedin, hak mı dağıttın? Gönül mü kurdun, gönüller mi yıktın? Hayat bu kadar sade ve basittir oğlum.
Halkı eğiterek, tarihi bir geçmişe dayanan milletlerin arasına sokmak sizin vazifenizdir.
Unutmayın ki milletin kaba, cahil, sarhoş, hasta, sefil olması sizin eksiğiniz, sizin suçunuzdur.