İ'lem eyyühe'l-aziz! Aklım yürüyüş yaparken bazen kalbimle arkadaş olur. Kalp zevkiyle bulduğu şeyi akla veriyor. Akıl bervech-i mutad bürhan şeklinde bir temsil ile ibraz ediyor.
"Yolları ayırdık," dedim.
Cevap kısa oldu.Uzununu bilemedim. Ne diyeyim? "Kadını hoş tutamadım, bıraktı gitti," mi diyeyim? " Giderken tutmadım, dur gitme demedim," mi diyeyim? "Bir cümle ile beni suçluluk hissine gark edip gitti," mi diyeyim?