Annesini söylenen cehalet kokan sözlere rağmen sevmekten vazgeçmeyen ve yine en sevdiğine kara çalınmasıyla kıskanıp annesinin katili olan çocuğun hikayesi. Yaşar Kemal her zamanki gibi toplumsal baskıyı o kadar güzel ele almış ki okurken olayın içindeymiş gibi hissetmekten kendimi alamadım. Kitabın her bir satırının hala yaşanıyor olması beni en çok etkileyen oldu sanırım. İsimler değişir bu hikayelerde ama maalesef son değişmez. Bir çırpıda bitmesinin aksine etkisi uzun sürecek bir kitap.