Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Interstate 60
Bob Cody: Frederick Turner'ı hiç duymuş muydunuz Bay Oliver? Neal Oliver: Hayır efendim. Bob Cody: Kendisi bir tarihçiydi. Yaklaşık yüz yıl önce Sınır ile ilgili bir teori oluşturdu. Sınır'ın medeniyet için bir emniyet valfi olduğunu, delirmek üzere olan insanlar için de bir sığınak olduğunu söyledi. Ne zaman düzene uyamayanlar, üşütükler, hoşnutsuzlar, müfritler olsa pıllarını pırtılarını toplar Sınır'a giderlerdi. Amerika böyle başladı -Avrupa'daki tüm kaçıklar, huzur bozanlar, sonradan 13 İngiliz kolonisi olacak- Sınır'a gittiler. Oraya da uyamayanlar oldu, daha da batıya gittiler, neticede tüm üşütüklerin Kaliforniya'yı doldurması böyle oldu. Turner 1932'de öldü, yani elimizde sınır kalmadığında dünyanın başına gelenleri göremedi. Kimileri der ki, zihin adında bir sınır vardır, dolayısıyla giderler alkol ve uyuşturucuların şahane dünyasını keşfederler, lakin o bir sınır değildir. Kendimizi kandırmak için bir başka yöntemdir sadece. Ve bir de bilgisayarlar vasıtasıyla bir başka sahte sınır yarattık, kimilerinin gerçeklikten kaçtıklarını sanmalarına neden olan, bilirsin. Erişim faturalı sınır... Neil Oliver: Peki ya uzay? Bilirsiniz, son sınır! Bob Cody: Ah, Star Trek'ten bahsediyorsun, uzaydan değil. Zaten o da televizyon, şahane sınırdır. Hem zaten kaç vatandaş eşyalarını toplayıp uzaya gidebilir?
“Louis Pasteur bir şarlatandır, deneylerinde hiçbir tutarlılık yoktur ve intihal yapmıştır ki bu bilim dünyasındaki işlenebilecek en büyük suçtur.” “Bir bebeğe asla aşı yapılmamalıdır.” “İmmün yetmezlik diye bir şey yoktur o hücre yetmezliğidir.” “Normal yollardan (ağız, burun) alınan alüminyum detoksifike edilebilir ancak dokuya enjekte
Reklam
İslâm kanunları tasarlamak ve hazırlamak için İslâm Düşünce Komitesi'nde yer alması Muhammed Taki Osmâni'nin hayatının en unutulmaz anlarından biridir. Başkan Ziyâülhak, bu kanunları 12 Rebiülevvel'de uygulamış ve o gün bütün İslâmabad sevince gark olmuştur. Muhammed b. Âdem el-Kevseri şöyle der: “1962'de kurulan İslâm Düşünce Komitesi, Pakistan
Muhammed b. Âdem el-Kevseri şöyle der: “Fıkıh ve fetva, Muhammed Taki Osmâni'nin adıyla tâbir caizse eşanlamlı hale gelmiştir. Hatta o kadar ki, İslâm dünyasının büyük bir kısmı O'nun fetvalarını herhangi bir fıkhi meseleye dair nihai hüküm olarak telakki etmektedir. Büyük bir âlim olan babası Mevlânâ Müfi Muhammed Şefi' Osmâni'nin rehberliğinde yetişmesi fıkıh ilmi ile küçük yaşlarda tanışmasını sağlamıştır. Şeyh Muhammed Taki Osmâni şimdiye dek binlerce fetva kaleme almış ve bunların önemli bir kısmı Fetevâ-yı Osmani isimli 4 ciltlik eserde neşredilmiştir. Resmi anlamda Müfti olarak ferva vermeye başlaması büyüklerinin ve hocalarının talimatları ve rehberliği ile gerçekleşti. 15 yaşında e/-Hidâye okurken hocası Şeyh Müfti Veli Hasan bir keresinde kendisinden boşanma konusunda ferva vermesini istemiş; ancak bu durum karşısında Muhammed Taki Osmâni kararsız kalmıştı. Sonrasında hocasının verdiği cesaretle fetvayı kaleme almış, söz konusu fetva hocası tarafından da imzalanmıştı. 1958'de Mişkatül Mesabih okurken de hocalarından Şeyh Müfti Reşid Ahmed Ludyanevi benzer hususta O'nu cesaretlendirmiş ve eğitmiştir. Aynı yıl babasının yönlendirmesi ve talimatıyla ilk resmi fetvasını “teheccüd namazının cemaatle kılınması” üzerine hazırlamıştır ki o günlerde henüz 16 yaşındadır.” Muhammed b. Âdem el-Kevseri, “Reason for Success and Blessings in the Works of Shaykh al-Islâm Mufti Muhammad Tagi Usmani”, darulifiaa.com (Erişim 19 Eylül 2020). Muhammed Taki Osmani - Eşrefiyye Sohbetleri ,syf:34
979 öğeden 631 ile 640 arasındakiler gösteriliyor.