Dünyayı emperyalist Abd nin nasıl sömürdüğünü sistemin içinde bizzat bulunan birinin kaleminden öğreniyoruz. Petrol zengini ülkeleri önce elektrik,teknoloji gibi yatırımları yapması için borç para vermeyi teklif ederken bu yatırımları olandan kat be kat pahalı gösteren sonrada bu tür yatırımları kendi ülkesindeki firmalara verdirip verdiği parayı kendi ülkesine geri döndüren fakat ödenemez büyüklükteki borçlandırma yüzünden o ülkenin petrol kaynaklarına el koyan bir canavarca sistem kuran Abd böylece dünyada enerjinin tek hakimi olmaya çalışıyor. Bu yüzden artık gözümüzü açmalı ve bu sisteme çanak tutmamalıyız.