Gerçekten de, yaşam sadece eylemden ve hareketten oluşuyorsa her şey kısa sürede anlatılır; ama bu yaşam ruhun yüksek katmanlarını katetmişse karmaşık öyküsü zamana yayılır.
Ruhumda bir ruh var; bir iyilik yaptığımda, güzel bir söz söylediğimde o ruh da konuşur, kımıldar; içimde var olabilecek bütün iyilikler, tıpkı havaya güzel kokularını saçan bir zambak gibi o mezardan yayılır.
Evet, yaşamak istiyorum! dedi, beni de ayağa kaldırıp göğsüme yaslanarak, yalanları değil, gerçekleri yaşamak. Bütün yaşamım yalanlarla geçti, birkaç günden beri, o yalanları, sahtekârlıkları düşündüm. Hiç yaşamadan ölmem mümkün mü? Kimse bir arazide beni aramaya geldi mi?