Somurtuş ki bıçak, nâra ki tokat;
Zift dolu gözlerde karanlık kat kat...
Yalnız seccâdemin yününde şefkat;
Beni kimsecikler okşamaz mâdem;
Öp beni alnımdan, sen öp seccâdem! Necip Fazıl Kısakürek
Hayatımıza anlam kattığına inandığımız ve kimi zaman ihlal ettiğimiz veya ihlal ettirdiğimiz sınırlarımız o kadar hayati önem taşıyor ki ; verimli, mutlu ve anlamlı bir hayatımız olması için bu sınırları bilmek, korumak, kollamak ve hayatımızda olan insanlara bildirmek gerekiyor. Bu sınırlar ise "hayır" kelimesini ne sıklıkla kullandığımız veya kullanmadığımız ile ilgili. Sınır ihlallerinin kökeni taa bebeklik dönemimize , bizi yetiştiren ebeveynlerimizin bize yönelik tutumlarına kadar gidiyor. Hep "hayır" diyerek 'hayır silahı'nı mı kullanıyoruz, yoksa hayır demek isterken hiçbir zaman hayır'ı kullanamıyor muyuz? Sebebi ve çözüm önerileri için güzel kitap!
İşyerindeki herkes sizin en yakın dostunuz değil ve her söyleneni yapmak zorunda değilsiniz. Durumları değerlendirecek ve en sağlıklı kararı verecek kapasiteye sahipsiniz. Belki de bu konuda sadece biraz deneme ve yanılmaya ihtiyacınız vardır. Kararlar verip bu kararların sorumluluğunu almak yetişkin olmanın gereğidir. Bazen yanlış kararlar da alabilirsiniz, bazen olmadık işleri üstlenir ve zarar da görebilirsiniz, bazen de size çok iyi gelebilecek insanlarla aranıza mesafe koyarak hak ettiğiniz ve ihtiyaç duyduğunuz ilişkiyi kaçırabilirsiniz. Bu doğaldır.