Bugün, karımın annesi Emma’nın bana verdiği küçük haçı taktım. O beni de , Kyra’yı da çok seviyor ama bunu armağanlar verip göz boyayarak kanıtlaması gerektiğini düşünüyor.
Bizi burada parmaklıklar ardında tutuyorlar,işkence ediyorlar , çürümeye terk ediyorlar .Bunlar çok güzel ve mantıklı ; çünkü size göre bu parmaklıklarla sıcak , rahat odanız arasında hiçbir fark yok. Hem hiç çalışma , hem vicdanın rahat olsun, hem kendini bilgin say... Ne ala felsefe ! Hayır efendim bu ne felsefe ne düşünüş tarzı ne de bakış açısı genişliğidir; aksine bu tembellik, Hint fakirliği ve uyku sersemliğidir. Evet ! -İvan Dmitriç yeniden sinirlendi- Acıyı küçümsersiniz , ama parmağınızı kapıya sıkıştırdığınız vakit en yüksek perdeden inlersiniz!