"En az benim olan şey vücudum. Benden habersiz doğdu, bana sormadan
ölecek. Ama her şey onun sayesinde benim oluyor.
Aldiğım nefesi, gördüğüm denizi, dinlediğim tamburun verdiği zevki hep ona borçluyum. Et ve kemikten yoğrulmus bu muhteşem heykeli, irademin emrine veren ve onu imanım için bir vesile kılan Rabbime sonsuz
hamd u senalar olsun!"
Körlüğün en kötüsü başkasında
olan ayıbı kendindeyken görmemendir. Görmenin en talihsizi ise kendinde görmediğin ayıbı başkasının üzerinde görmen (ve göstermen)dir.
"Sadece Allah'a!..
Eğer kaçabilirsen kaç Allah'a, Kimsenin kaçamadığı, kaçılamayacak günde... Kalbin saf ve berrak olursa ve teslim olursan Allah'a
Kurtuldun say, yoksa... Yoksa... Yoksa..."