Bence insan inançlı olmalı ya
da inancı aramalı, aksi takdirde hayatının anlamı yoktur, boştur... Turnaların neden uçtuğunu, çocukların neden doğduğunu, yıldızların neden gökyüzünde olduğunu bilmeden yaşamak... Yahut neden yaşadığını bilmek ya da bunların hepsi anlamsızdır, ıvır zıvır şeylerdir.
Sevgili İvan Romanıç, her şeyi biliyorum. İnsan, kim olursa olsun, emek vermeli, alnının teriyle çalışmalıdır. İşte bunda o insanın hayatının anlam ve amacı, onun mutluluğu ve coşkusu saklıdır.