Bu benim ilk inceleme yazım ve böyle bir kitapla başladığım için mutluyum. Bundan sonrası spoiler içerir lütfen dikkatinize:)
İlk olarak kitabın isminden başlıyorum, isim nerde karşıma çıkacak çıkacak diye bekledim ve kitabın son sayfalarında karşıma çıktı. Romandaki başrol kadının çevirdiği bir eser var eser sahibi Blake,onun bir şiir çevirisinin adı. Romandaki başrol kadınımız Janina, çok tatlı kendine hayvanlara adamış, astroloji manyağı esrarengiz bir kadın. Ben çok sevdim bu karakteri ve Şahsiyet'deki Agah amcamıza benzettim.Her şey için intikam aldı, çok da iyi yaptı. Kadının köpeklerini öldürmüşlerdi bunu geçtim doğaya, havanlara zarar veriyorlardı. İlk başta bu intikamı alanlar gerçekten geyikler sandım, doğa gücünü gösteriyor falan...Kitabın kurgusu, yazarın dili ve çevirmenin becerisi harika bi uyum halinde aktı gitti. Masalsı bir kitap elimizdeki. Kitapta yıldız haritalarıyla ilgilenen Janina, kendi ölüm tarihini de biliyordu. Okurken hep merak ettim bildiği halde nasıl tedirgin olmaz ama sonradan onun ağzından öğreniyoruz, ölüm tarihini bilmesi onu özgürleştirmişti, yapması gerekenler için cesareti ve vakti her zaman vardı... Okunası bir kitap, tavsiye ederim.