Bir tembelliğe dönüşmesi bir felaket, ben boş duramıyorum, ama elimden hiçbir şey yapmak da gelmiyor. Hayal gücümü yitirdim, doğa artık beni duygulandırmıyor,kitaplar tüylerimi diken diken ediyor.
Lotte'nin yanındayken duyduğum sevinçten yoksunum artık. Buna aptallık mı,yoksa körleşme mi demeliyim? - Bir ad koymak şart mı?olay kendini anlatıyor zaten!-