Gerçi dünyadaki bütün işler değersiz, başkaları istiyor diye kendi tutkusunu, kendi gereksinimini dikkate almadan, para, onur ve başka şeyler için kendini yiyip bitiren insan her zaman budala biridir.
Wilhelm aşk olmasa hayatın anlamı ne olur? Işık vermeyen büyülü bir fener gibi! Küçük lambayı içine koyar koymaz, beyaz duvarında rengarenk imgeler görünür sana!
O cennete, o yakınlığa ulaşmaya bir cesaret etsem! Beni anlıyorsun. Hayır kalbim o kadar kötü değil! Sadece hassas! Fazlasıyla hassas! - Bu da kalbimin kötü olduğunu göstermiyor mu?