melek minuz

Eğiliyorlardı; ama bir put karşısında değil. Yere kapanıyolardı; fakat bu durumda değer kaybetmiyorlardı. Hareketlerinde bir asalet ve tevazu vardı. Böylesi bir ibadet ne kadar da güzeldi. Vücudu, aklı ve ruhu içine alarak ibadet eden kişiyi tamamen sarıp kucaklıyordu.
Reklam
Elimden geleni yapıp olabileceğimin en iyisi olmak nasıl yanlış olabilirdi ki? Toplumdaki alkol tüketimini, kumarı, faizi ve köleliği yasaklayan bir hayat tarzını tercih etmem neden yanlıştı? Büyüklere saygılı olmayı öğütleyen; kadın, çocuk, fakir ve yetime sahip çıkma görevi veren; ticaretin ve ibadetinde devamlı olmasını söyleyen bir dinin benim için bir arınma görevi görüp sahip olduğum imanı tamamlayacağına inanıyordum. Bu yolu seçmek 'herkes için özgürlük ve adalet'in gerçekleşmesi anlamına gelecekti. Bana düşen Yaratıcımın rızasını diğer her şeyin üzerinde tutmak değil miydi?
Bana verdiği cevaplar kendi ait olduğu kurumun bakış açısını yansıtıyordu ve Tevrat- İncil'den delil olarak alıntıladığı şeyler genellikle kanıt değil yorumdu.
Rahip bana selam verdi ve oturmam için yer gösterdi. konuşmaya başladık ve ben pratiklikten yana olduğum için direkt konuya girdim. ''Bu kilisede bizim neden Sabbath günleri (Cumartesi) değil de Pazar günü kiliseye gitmemiz gerekiyordu? Domuz eti yemek için nasıl iznimiz olabilir? Jeremiah 10:3-6 'da Tevrat putperest inançlara ve uygulamalara karşı çıkmasına rağmen Noel ağacını süslemek neden bu kilisede ve yine çoğu Hristiyan mezheplerde normal bir durum haline gelmişti? Noel Günü (25 Aralık) neden kutlanıyordu? Tevrat- İncil'in neresinde Tanrı bu kutlamayı emrediyordu? İncil metnine göre Hz. İsa Noel gününde doğmamıştı bile.'' gibi pek çok sorum vardı.
Tanrı'ya, Hz. İsa'ya ve Kutsal Ruh'a inanırdık ancak Teslis inancımız yoktu. Bunun nedeni muhtemelen İncil'de geçmiyor olmasıydı.
Reklam