Yaşadığımız toplumda belli kalıplar vardir ve bu kalıplara uymadığımız takdirde ötekileştirilmemiz kanun gibi kesindir.
Meursault annesinin ölümünde toplumun beklediği duygusallığı göstermediği için aniden,plansız gerçekleşen bir cinayetten yargılanırken duygusuzluğundan bahsedilerek idam cezasına çarptırılmıştır. Son ana kadar soğukkanlılığını koruyan Meursault idam günü yaklaştıkça alt üst olmuş ve sessizce ölüm gününü beklemiştir.
Peki nasıl olur da bir insanin tek bir duruma verdiği tepki ile insanın ruhu okunur?
Bir kişinin karakter analizini yapmak hakkı verilmiş midir hayatımızda ki hakim ve savcılara?
Gereksiz yargılanma ve hak edilmemiş bir hüküm icin kim sessiz kalabilir?
Zihnim çok meşgul olmasına rağmen, bazen ben de söze karışmaya kalkışıyordum. O zaman avukatım, "Siz susun, davanız için böylesi daha iyi," diyordu. Yani, bu davanın benim dışımda görülür gibi bir hali vardı. Her şey, ben karıştırılmaksızın olup bitiyordu. Kaderim, bana fikir sorulmadan belirleniyordu. Zaman zaman herkesin sözünü kesip, "İyi ama, sanık kim? Sanık olmak önemli bir iştir. Benim de söyleyeceklerim var," diyecek oluyordum. Fakat iyi düşününce söyleyecek bir şeyim olmadığını anlıyordum.