Bir çırpıda durumu özetledim: "İnternetin icadı ve sosyal medyadan ötürü, tarihte bir ilk yaşandı: Aptallık k aktive olduGünümüze dek cahil, budala ve nobran kimseler miz bilir, kitapta yazıyormuş, haberlerde izledim...' filan derler- di. Şimdi, dijital çağda, sosyal medya marifetiyle aptallar yayın seler Büyükleri- yapmaktalar. Hayatlarını mesuliyet bilinciyle yaşamadıkları ve değersizlik duygularını pratik biçimde bastırmaya eğilimli ol- dukları için de parlak[!] fikirlerini uluorta söylüyor, yayıyorlar. Birbirlerini bulup gruplaşıyor, kümeleniyor, çoğalıyorlar. Cahil cesaretiyle başlayan süreç, yobaz özgüveniyle taçlanıyor. Sa- yılarının çokluğu, denyoların haklılık duygusunu pekiştiriyor. Aktif aptallık böylece dominant hale geliyor. Bir zırva, milyon- larca insan tarafından benimsenip tekrarlanınca, onun iyi, doğ- ru ve güzel olduğu kesinlik[!] kazanıyor. Youtube'da 12 milyon kez tıklanmış bir Mozart senfonisinin altındaki 76 bin dislike', aptallığın gür çığlığının kayıtlı yankısı. Fârâbî, Leonardo, İbn Rüşd, Darwin, Beethowen, Freud, Hawking... cehennemlik ve /yahut çöp, ha?! Çünkü sen Twitter kullanıyorsun artık! Deha- ya, hünere, esere saygı göstermene gerek kalmadı!?" nüsüy Ağzındakini yuttu. "Yo, öyle demed_"