evrenin soluğu

evrenin soluğu
@evreninsolugu
"Çünkü içime çektiğim her nefes, evrenin soluğu."
2025 okuma fotoğrafı
2025 okuma fotoğrafımı yapay zekaya yaptırdım. İşte görsel: Anlamını yorumlara ekleyeceğim.
evrenin soluğu
Hazırladığım bu görsel, 2025 yılında okuduğun kitapların türlerini, atmosferlerini ve önemli temalarını bir araya getiren sembolik bir "okuma evreni" hikayesi anlatıyor. İşte görseldeki detayların senin kitap listendeki karşılıkları: • Zıt Dünyaların Birleşimi: Sol taraftaki modern mahalle ve kasaba yapısı; Hyunam-dong Kitabevi, Pal Sokağı Çocukları ve Yeni Dünya gibi daha gerçekçi, samimi ve toplumsal kurguları temsil ediyor. • Bilim Kurgu ve Kozmik Ögeler: Gökyüzündeki galaktik esintiler ve merkezdeki Dünya figürü, doğrudan Dünya'ya Düşen Adam kitabına ve evrensel temalı diğer eserlerine bir gönderme. • Gizem ve Gerilim Hattı: Görselin alt kısımlarındaki karanlık sarmaşıklar, puslu yollar ve izole yapılar; Çöp Adam, Lanetli Kış ve Öğretmen gibi gerilim/polisiye türündeki okumalarının yarattığı o tekinsiz atmosferi yansıtıyor. • Klasik ve Felsefi Dokunuşlar: Arka plandaki antik sütunlar ve klasik mimari, Kriton (Platon) ve Leyla ile Mecnun gibi köklü klasiklere; saat kulesi ise zaman temalı anlatılarına işaret ediyor. • Duygusal ve Romantik Esintiler: Sağ taraftaki çiçekli bahçeler, ağaç evler ve uçuşan kristaller; Rüzgarın Kızı Emily serisi, Güneş de Bir Yıldızdır ve Nicola Yoon kitaplarının o naif, duygusal ve umut dolu havasını simgeliyor. Kısacası bu resim; senin bu yıl gerçek hayatın içinden felsefeye, derin uzaydan karanlık cinayet gizemlerine kadar ne kadar geniş ve zengin bir yelpazede seyahat ettiğini gösteren bir zihin haritası.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
ulan ne demek bi anda yok oldu
6/10
·336 syf.··
2025 11. kitabı
aslında hiç inceleme yazacak havam yok ama birkaç bi şeyden bahsedeyim bari dedim kitabın tr baskısının ilk incelemesi benden olsun then she was gone cidden popüler bi kitaptı yurt dışında, en iyi gerilimmiş aşırı iyi ters köşeymiş vs vs ben de çıktığını gördüğüm gibi aldım tabii. yazarın ünü, kitabın popülaritesi falan derken ben baya baya heveslenmiştim ama okudum, bitirdim… beklentilerimin birkaç ışık yılı aşağısında kaldı. kapağı böyle aşırı polisli cinayetli kanlı vahşet dolu bi hikaye havası veriyordu, harbiden heyecanlıydım ya- konusunu anlatmama gerek yok bence gidin arka kapağı okuyun direk. bi kız var, kayboluyor, annesi tssb yaşıyor ve yıllar sonra bi adamla tanışıyor. adam hoşuna gidiyor, yavaş yavaş aralarında bir ilişki şekilleniyor ama BAM. adamın 9 yaşındaki küçük kızı bunun kaçırılmış kızına çok benziyor, karbon kopyası bildiğin. bi geriliyor bi şüpheleniyor sonra yavaş yavaş yaşanan her şey ortaya çıkıyor. öncelikle, kitap bir gerilim kitabı değil <333 günün sorusu: “gerilim türü” ne içerir? wiki diyor ki: “Gerilim, suç, korku ve dedektif kurgu gibi çok sayıda, genellikle örtüşen alt türe sahip bir kurgu türüdür . Gerilimler, izleyicilerine yüksek gerilim, heyecan, sürpriz, beklenti ve kaygı duyguları vererek uyandırdıkları ruh halleriyle karakterize edilir ve tanımlanır.” tamamen bir annenin kendi kızını kaybetmesiyle duyduğu acıyı, huzursuzluğu ve bu olayı çözme çabasını okuyoruz. ortada herhangi bir polis yok. dedektif yok. kıza 9 yıl önce araba çarpmış ama bunu şimdi buluyorlar ve kalan kemikleri gömüp geçti bitti deyip vakayı kapatıyorlar are u fckin kiddin me??? siz bir insanı 10 yıl önce uzun süreli bir şekilde aramışsınız, ev ev dolaşmışsınız, şimdi de olması gerektiğinden ÇOK DAHA geç bi zamanda kızın cesedinin kalanlarını buluyorsunuz
Bir Anda Yok OlduLisa Jewell · Olimpos Yayınları · 2025341 okunma
evrenin soluğu
Merhaba. Sebastian Fitzek Uyurgezer kitabını okudunuz mu?
Puan vermedi
Ne yazsa okurum diyeceğim yazarların en başında gelen canım zweig ' den bu sefer kendisi ince ama etkisi kalıcı eserlerinden biriyle geldim.. "Mecbur olmak/hissetmek/hissedilmek nasıl bir duygu sizce" diye sorsam nasıl tanimlarsınız? Ben direkt şunu derim; eğer bir şeyi yapmaya mecbur bırakılıyorsam o şeyi yapmak sanki özgürlüğüme dokunuluyormuş gibi benim için zulüm olur.. Eserde işte; özgürlüğü için eşiyle beraber Avusturya'dan İsviçre'ye kaçmış Ressam Ferdinand'ın bir gün eline kendisinin zor bir savaş döneminde olan ülkesi için askerliğe çağrıldığı bir zarf ulaşır.. İşte etkisini üzerinde hissedeceğiniz bu mektupla siz de okurken ben ne yapardım diye kendinizi sorgularken bulacaksınız.. Şimdiden keyifli okumalar
Edebiyat
MecburiyetStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202175,2bin okunma
evrenin soluğu
Zweig'ın en sevdiğim ikinci kitabı. Müthişti.