Kanun yapıcılarına göre, katilin öldürülmesi, bir şiddet hareketidir. Ona şefkat göstererek ölümden kurtarmak gerekir. Halbuki öncelikle zulüm yapılarak öldürülen kişiye, merhamet ve şefkat göstermek daha iyi olmaz mı? Katillere merhamet gösterildiği takdirde, bozguncuların ve canilerin saldırıları karşısında topluma kim merhamet edecektir? Toplumda gün geçtikçe çoğalan saldırı, yaralama ve öldürme olayları karşısında ne yapacağız?
İfrat, bir şeyi fazlasıyla tefrit ise bir şeyi noksanıyla yapmadır. Her ikisi de insan için beğenilmeyen ve sevilmeyen bir haldir. Gerek Allah (c.c.) gerekse Resûlullah (sav) tarafından sevilen ve tavsiye edilen, her ikisinin ortası yani vasat olanıdır.