Okurken büyük keyif aldım, kahkaha ve göz yaşı bir aradaydı, en çokta ''Dedemin Krallığı'' derin etki bıraktı. Vicdan kavramının ön planda olduğunu düşünüyorum.Hatalarıyla yüzleşme ihtiyacı duyar insan, bunun da zamanı yoktur,belki hemen sonra belkide ölüme çeyrek kala.(Ölümden sonra sorgulanma düşüncesi de bundan gelmiştir belki.) Herkese lazım olan temiz bir vicdandır buna ulaşmak zor görünse de bizi huzura ve mutluluğa götürecek tek duygudur.
selahattin demir taşın konuşmaların da vurguladığı vicdan kavramı öykülerinde de ön planda olduğunu görüyorum, kendisininde vicdanı temiz bir insan olduğunu düşünüyorum umarım çok yakın zamanda olması gerektiği yerde olur.