mary

mary
@eyesopen
you’re taking all the sunshine away ꩜𓆝 𓆟 𓆞 𓆝

mary

, bir kitabı yarım bıraktı
%27 (196/717 syf.)
Mariana Zapata
10/10 · 1 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!

mary

, bir kitap okudu
8/10
·840 syf.·
10 günde okudu
·
2025 24. kitabı
Sarah J. Maas
8.9/10 · 621 okunma

mary

, bir kitap okudu
9/10
·856 syf.·
3 günde okudu
·
2025 23. kitabı
Sarah J. Maas
9/10 · 1.146 okunma
“Böyle şeyler söyleme BB.” diye tısladı Lehabah. “Her zaman kaybedecek bir şey olur.”
1000Kitap
SJM Klasiği -iyi anlamda değil-
5/10
·960 syf.··
2025 22. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 22 Temmuz 2025 18:12
*SPOILER* Verdiğim puan tamamıyla uzun bir kitap serisinin sonunda ortalama bir yere ulaşmamızdan dolayı. Not: Puanı güncelledim. Çok kapsamlı yorumlar var, biraz bakarsanız nedenini fark edersiniz. *SPOILER VARDIR BU YORUMDA* Bu seriyi çok sevenlerin kızmasını göze alarak düşüncemi paylaşıyorum. Son savaşan gruptaki öne çıkan isimlerden birkaç kişi ölmeliydi. Sadece Gabriel’in ölmesi bence kitabın sonunda bir boşluk, tamamlanmamışlık hissi yaratmıştı. Seri boyunca aslında çok iyi karakter gelişimleri okuduk ama yolun sonunda kelimelere dökemeyeceğim bir gariplik vardı. Yani bu kadar acı çekildi, bu kadar kişi kaybedildi, neler yaşandı ama nasılsa yaşadığımız son savaşta cadılar dışında ana karakterleri inanılmaz etkileyen kayıplar yaşamadık. Garip. Ayrıca tanrılarla olan son etkileşimde oldu bitti gibi oldu. İlk kitaplardan aldığımız o büyük kötü ve kaos yaratan tanrılar kısa bir anda çokta bir yere varmayan bir bilgiyle sonlandı. Yine garip. Karakterleri çok sevdim ancak Lorcan ya da Chaol’un çıkardığından daha kötü bir karakter gelişimi çıkarmayı nasıl başardı SJM Aelin ve Rowan için bilmiyorum. -cümle baya kötü ve devrik ama çok üşendim- Manon ve Dorian sonuna kadar okuması çok keyifli karakterlerdi. Onlarda gördüğüm o gelişmeyi Rowan ve Aelin’de görmek isterdim. Genel olarak kitaplarda türü ne olursa olsun iki karakteri romantik olarak bağlayınca ilişkilerdeki o uzun konuşmalar, ilişkinin gelişimi kayboluyor kitaptan. Chaol ve Yrene kendi kitabından sonra aynı şekilde çok bir gelişme göstermedi ama bu normal bence neden çünkü ana karakterler değiller. Normal olmayan ana karakterimiz Aelin ve Rowan’dan aldığımız o gelişmelerin kaybolması. Nox’un ortaya çıkması çok mutlu etti beni keşke daha etkileşimi olan bir karakter olabilseydi. Sonuç olarak; Bu kadar
1000Kitap
Kül KrallığıSarah J. Maas · Dex Kitap · 20201,438 okunma