mary

mary
@eyesopen
you’re taking all the sunshine away ꩜𓆝 𓆟 𓆞 𓆝
SJM Klasiği -iyi anlamda değil-
5/10
·960 syf.··
2025 22. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 22 Temmuz 2025 18:12
*SPOILER* Verdiğim puan tamamıyla uzun bir kitap serisinin sonunda ortalama bir yere ulaşmamızdan dolayı. Not: Puanı güncelledim. Çok kapsamlı yorumlar var, biraz bakarsanız nedenini fark edersiniz. *SPOILER VARDIR BU YORUMDA* Bu seriyi çok sevenlerin kızmasını göze alarak düşüncemi paylaşıyorum. Son savaşan gruptaki öne çıkan isimlerden birkaç kişi ölmeliydi. Sadece Gabriel’in ölmesi bence kitabın sonunda bir boşluk, tamamlanmamışlık hissi yaratmıştı. Seri boyunca aslında çok iyi karakter gelişimleri okuduk ama yolun sonunda kelimelere dökemeyeceğim bir gariplik vardı. Yani bu kadar acı çekildi, bu kadar kişi kaybedildi, neler yaşandı ama nasılsa yaşadığımız son savaşta cadılar dışında ana karakterleri inanılmaz etkileyen kayıplar yaşamadık. Garip. Ayrıca tanrılarla olan son etkileşimde oldu bitti gibi oldu. İlk kitaplardan aldığımız o büyük kötü ve kaos yaratan tanrılar kısa bir anda çokta bir yere varmayan bir bilgiyle sonlandı. Yine garip. Karakterleri çok sevdim ancak Lorcan ya da Chaol’un çıkardığından daha kötü bir karakter gelişimi çıkarmayı nasıl başardı SJM Aelin ve Rowan için bilmiyorum. -cümle baya kötü ve devrik ama çok üşendim- Manon ve Dorian sonuna kadar okuması çok keyifli karakterlerdi. Onlarda gördüğüm o gelişmeyi Rowan ve Aelin’de görmek isterdim. Genel olarak kitaplarda türü ne olursa olsun iki karakteri romantik olarak bağlayınca ilişkilerdeki o uzun konuşmalar, ilişkinin gelişimi kayboluyor kitaptan. Chaol ve Yrene kendi kitabından sonra aynı şekilde çok bir gelişme göstermedi ama bu normal bence neden çünkü ana karakterler değiller. Normal olmayan ana karakterimiz Aelin ve Rowan’dan aldığımız o gelişmelerin kaybolması. Nox’un ortaya çıkması çok mutlu etti beni keşke daha etkileşimi olan bir karakter olabilseydi. Sonuç olarak; Bu kadar
1000Kitap
Kül KrallığıSarah J. Maas · Dex Kitap · 20201,441 okunma
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
(s)he gave me the ick -gerçekten uygunsuz-
Goodreads yorumlarını okuyordum ve gerçekten haklı oldukları çok iyi bir nokta var. Exini atlatamamış erkeklerden gına geldi. Yani vi iyisin dedik falan ama bıktım ya. Hadi bazı kitapları eğlenceliydi cidden ama bu kitap sanki *jumpscare* CoHo tarafından yazılmış gibiydi. Spoilerı aldığım için hiç bu kadar mutlu olmamıştım. Okumayın. Önermiyorum. Almayın. Okumayın. Ayrıca *spoiler* -BAKIN SPOILER VAR- unplanned preg trope varmış…öyle yani. Zaten anladığım kadarıyla ordan sonra bay kötüleşiyormuş. Ciddili kitap baştan aşağı korkunç ya. Konu zaten sallantılı, erkek karakter CoHo tarafından yaratılmış gibi, kız karakter aklı başında duruyor- DU ben yarıda bıraktım sonrasında ne oldu ne bitti bilemem. Almayın.
1000Kitap
UygunsuzVi Keeland · Pukka Yayınları · 2024664 okunma
BU KADIN YAZMAYI BILIYOR
10/10
·456 syf.··
2024 124. kitabı
Başlangıcında sıkılacaksınız ama bu kadın ne yaptığını, ne yazdığını biliyor. OKUYUN LÜTFEN OKUYUN. Hemen ikinci kitaba geçiyorum… İyi okumalar herkese 🩶
Hapishane ŞifacısıLynette Noni · Artemis Milenyum · 2023905 okunma
2014 Fantastik Sevdalıları- Bu Sizin İçin
9/10
·512 syf.··
2024 106. kitabı
Büyük ihtimalle bu kitabı okuyup sevmeyecek çok kişi vardır. Başka zaman okusam bende sevmezdim. Tek söyleyebileceğim şey 2014 gibi hissettiren bir seri olduğu. İçerisinde sizi o zamanlar gibi hissettirip sinirlendirecek bir sürü şey var. Fantastik bir seri tahmin etmişsinizdir ki; inanılmaz günlük konuşmalar ve terimler var. Şakalar zaten inanılmaz cheesy. Karakterler desen öyle. Shadowhunters seviyorsanız tam sizlik. Kopyalama falan var mıdır bilemem ama çok aynı hissettirdi. Özellikle dizideki saçmalıklarla kapışacak çok şey var ama sonunu düşününce beni mutlu etti mi etti. Melekler-Şeytanlar falan ilginizi çekiyorsa okuyun. Zaten yazar kağıda * sürse su gibi aktığı için okunuyor. 3 kitaplık bir seri çok ağır olmamakla birlikte yetişkin içerik var. Şu an sadece ilk kitabı çevrildi ama diğer fantastikleri düşününce çooook kolay okunuyor..
1000Kitap
Grace and GloryJennifer L. Armentrout · Inkyard Press · 202138 okunma
Hayal kırıklığı
Puan vermedi·424 syf.··
2024 88. kitabı
İlk kitaptan ne kadar keyif aldıysam bundan da o kadar sıkıldım. Belki iki kitabı arka arkaya okumadığım içinde olabilir ama kesinlikle kitapta geçen o kadar olaya, aksiyona rağmen bir durgunluk ve akmazlık vardı. Her kitap sürükleyecek diye bir durum tabii ki yok ama bu kitap bana biraz olmamış hissi verdi kısaca. Biraz kitabın yorumlarına baktıktan sonra incelemesine güvendiğim insanlarında benimle benzer düşünceleri paylaştıklarını fark ettim. Kitabın finali de bana geçmedi. Serinin (benim zevkime göre)potansiyelinin harcanması üzücü. :(
Edebiyat
İki Çarpık TaçRachel Gillig · Olimpos Yayınları · 20241,319 okunma