Korkuyu bedenin dış tehdide karşı ürettiği doğal bir ilaç olarak düşünebiliriz.Korku, ilaç benzetmesini oldukça hak eden bir durumdur ; çünkü aynen ilaçlar gibi kimyasal bir ham maddesi vardır: Adrenalin. Ancak her ilaç gibi Adrenalin de gereksiz yere alınırsa (yani ortada kaçilacak veya savaşılacak bir dış tehdit yoksa) yan etkileri kişiyi rahatsız eder. Başımız ağrıdığında ağrı kesici alırsak bu ağrımızı geçirir ve işe yarar. Ancak durduk yere ağrı kesici alırsak sadece o ilacın yan etkilerini yaşarız. Dolayısıyla bir dış tehdit varsa korku tepkimiz bizi rahatsız etmez, hatta işimize yarar.Ama ortada doğrudan bir dış tehdit yokken korkarsak, sadece korkunun yan etkilerini yaşarız
Sayfa 49 - epsilon yayinevi