..."Cenab-ı Haktan bir şey isterken himmetinizi âlî tutun, sonra da verdiğine razı olun", "Yani isterken en iyisini isteyin, nasip olana da şükredin"...
Nizamını kaybetmiş dünya, ki onu muvazene halinde tasavvur eden müfekkireyi ceht içinde bırakıyor. Sanki şimdi bütün binalar çökeceklerdir; iki şeyi birbirine bağlayan bütün bağlar kopacaktır; her şey sıklet merkezini kaybedecek ve kulak zarını patlatan korkunç tarrakalardan sonra paramparça olup gidecektir. Çünkü insanlar yalan söylüyorlar ve nizam fikrini öldürüyorlar.
Bütün "loji"lerin bilmedikleri şey susmaktır. Halbuki sözün anası sükûttur, çocuğu da sükût. "Logos" ne anasını, ne de çocuğunu tanır. Bunun için zalimdir; ve bunun için, ekseriya, zayıf.