Yaşamın tüm rahatsızlıklarını, tüm düş kırıklığı durumlarını, dünyadaki tüm ezici kötülükleri kuramda ustaca hallediyor, ama uygulamada asla beceremiyordu.
İnsanoğlu sadece güvenliği veya sadece özgürlüğü uğruna savaşa girmez. Bu ikisinden birindeki noksanlık diğerini yaralar.
Güvenliğimiz arttıkça özgürleşeceğiz ve özgürleştiğimiz nispette güvenlik hissi duyacağız.
istiklalmarsidernegi.org.tr/IsmetOzel?Id=24...
Durmadan kendi kabuğumuzun dışına çıkma deneyi yapıyor, ama bu deneyde başarısız oluyoruz, hep tepetaklak yuvarlanıyoruz, çünkü kendi kabuğumuzun dışına ölüm dışında çıkamayacağımızı anlamak istemiyoruz.