📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Uzvunu kaybetmek üzere olan 15lik bir delikanlının ıstıraplarını, Nüzhet'e olan ilgisiyle harmanlayan akıcı bir Peyami Safa romanı .Yer yer Peyami Safa'nın kendine has milliyetçi düşünce dünyasından ipuçları veren bu esere yalnızca bir olay örgüsü etrafında kurgulanmış klasik roman veya hikaye gibi bakmamamız gerektiği düşüncesindeyim.Kozmopolitlerin hücumu bölümünde yani kitabın 72.sayfasında yer alan, Ragıp, Paşa ve kahramanımız arasında geçen Fransızca-Türkçe münakaşasının az önce bahsettiğim hususa delil olacağı kanısındayım.Son olarak,kitabı okurken kahramanla empati kurmaya çalışan okuyucuların,eserde fazlasıyla bulunan vurucu cümlelerden oldukça etkileneceğini düşünüyorum.
Felaketimizi başka biriyle taksim etmek saadettir,fakat annelerle değil ,annelerle değil.Annelere anlatılan kederler taksim değil zarbedilmiş olur:Çocuklarının felaketini iki kat şiddetle hisseden anneler ,bu ıstıraplarını çocuklarına fazlasiyle iade ederler; böylece keder anadan çocuğa ve çocuktan anaya her intikal edişinde büyüdükçe büyür.