Kendimi bildiğim günden beri beni kuşatan bir durumdu bu.Herkesin eğlendiği meşgalelere karşı alaka duyamamak... kitapların içine sıkışıp kalmak..... güzel, zengin kızla yakışıklı ve bir o kadar gururlu fakir oğlanın eksik olmadığı televizyona, dondurma tanıtırken kadın pazarlayan reklamlara, kitleleri uyuşturan futbola, insanları aptallaştırsan popüler kültür zırvalıkların, vıcık vıcık yaşanan aşklara, sistemin koyunlarının tapındığı siyasi putlara, milyon dolarlarla oynayıp müslümanlara kanaat etmeyi öğreten din hocalarına, sanatı klozet markası sanan cahil insanlara bir saniye olsun tahammül edememek.... yani dünyanın neredeyse yüzde doksanına hakim olan her şeye.....