Fatm Aslan

Bilmezsiniz ki Beyoğlu hayatının, hatta eğlenilecek mevsimde bile, nasıl bunaltıcı, beyin ezici bir hâli vardır. Önce bin renkli bir hayat görünür, hiç birbirine benzemez eğlencesi var gibi gelir. Fakat o kadar tekdüze, aman ya Rabbi, o kadar tekdüzedir, görülen yüzler daima o kadar aynıdır ki... Mahremiyetsiz, samimiyetsiz, yapmacık bir taklitten, soğuk sarı bir taklitten ibaret bir gösteriş... Her görüştüğünle dehşet verici gizli rekabet, bir mücadele, bir düşmanlık... Hiçbir el sıkmazsın ki mümkün olsa seni bir çukura itmeyeceğine emin olasın. Hiçbir ses işitmezsin ki senin yokluğunda en hain, en haksız bir şekilde alaya almayacağına, çekiştirmeyeceğine emin olasın. İkiyüzlülük, alay, kendini beğenmişlik, bencillik... Bu aç kurdun elinde bütün yüzler morarmış, bütün gözler bulanmış, birinin başarısı öbürlerinin ayaklar altında ezilmesiyle gerçekleşecek gibi bir kıskançlık, bir kin. Kimse kimseyi beğenmez, üstünden başından tutunuz da söylediği Fransızcaya kadar her şey bir alay vesilesi olur. Zaten hep sahtekârlıktan ibaret olan bu soytarı yüzünde göz dudağa, dudak çeneye güler... İğrenç bir şey kısacası...
Sayfa 81·Kitabı okudu
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Necip: Aksine, zavallı erkekler Suat Hanım. Bir kadının ne olduğunu anlayanlar için asıl zavallı olan erkeklerdir. Kadın olmayınca bir erkek hayatının ne çörak, ne yağmursuz, tesellisiz bir siyah çöl olduğunu bilseniz... Bunu birçok erkekler de bilir de sonra unuturlar. Bir kadının bir erkek hayatına sadece varlığıyla nasıl şiirsel bir tazelik verdiğini, ruhu bir tarafa bırakırsak yalnız vücut için nasıl büyük bir koruyucu olduğunu bilseniz.
Sayfa 81·Kitabı okudu
Sessizlik ne iyi şeydir!
Sayfa 79·Kitabı okudu
Alıntı
Evet, Suat... Şimdi onsuzluktan hüzünlenmişken bu dü şünce, onu sevindirmek, onun sizi beklediğini, şimdi fikren si-zinle beraber olduğunu, her an yanınızda hissettiğinizi bilmek, hissetmek, yanınızda görmek... Bu, hüzne sonsuz bir lezzet veriyor, sevilen için çekilen çilelerdeki bir üzüntü zerresiyle karışık hoş bir sarhoşluk haline getiriyor, zaman geçtikçe yaldızlanmış bir üzüntü kadar tatlılaştırıyordu.
Sayfa 61·Kitabı okudu
Evet," dedi, "layık olan mutlu olur yahut Goethe'nin dediği gibi, layık olan kazanır ve kazanamayan layık değildir.
Sayfa 59·Kitabı okudu
Alıntı