Bâyezid-i Bistâmî Hazretleri, bir gün bir
ağaç altında yemek yer. Ardından yoluna devam eder. Bir müddet gittikten sonra, torbasının üzerinde bir karınca görür ve; "Allâh'ın bu mahlûkunu vatanından ayrı düşürdüm." diyerek geri döner. Karıncayı tekrar o ağacın altına bırakır.