Sesinin buğusuna dahi hasret kaldığım güzel beyefendi. Size kucak dolusu selam ederim. Dün sabahlıca aldım mektubunuzu yeminler ederim eve gelene kadar içim içimi kemirip durdu, haliyle hemencecik eve vardım. O güzel ellerinizin herbir yanına dokunduğu zarfı pek bir özenle açtım. Kızmayınız neolursunuz daha ilk cümlenizde doldu sizin hasretinizle meyus gözlerim. "Canım sevdiğim" diye başlamışsınız şiir bilip ezberime işlediğim cümlelerinize. Söyleyiniz nasıl dolmasın bu size hasret, sizden aciz bedenime ait gözlerim. Tanrıya şükürler olsun ki sıhhat haberiniz ile müteselli oldu aşığınız, lakin İki gece sonra düşmana harekât başlatacağınızı yazmışsınız. Yalvarırım mektuplarınızı ihmal etmeyin sevdiğim. Biliniz ki derbeder aşığınızın gözüde, kalbide, size meftûn ruhuda siz ve sizden gelen mektuplarınızdır. Sakın ola benim için endişelenmeyin, siz ne kadar cesur ve galip iseniz size hasret aşığınız da o denli esen içerisindedir. Tanrı düşmanı en kısa zaman içinde mağlup edecektir endişelenmeyiniz. "Burnumda tütüyorsun" dediğiniz ben, ve sen en tez vakitte kavuşacağız. Bundan size olan düşkünlüğüm kadar eminim...
~V