... Babaya gelince; sanırım şu an (Teoman'dan ilhamla söylersem) hocanın dövdüğü yaştayım. Aradan geçen bunca zaman, beni hocayı haklı bulmamı sağlayacak şekilde değiştirmedi. Yani, bizim yaşımıza gelince anlarsınız ne yapmaya çalıştığımızı, diyen anne babalar varsa, bilsinler ki çoğunlukla ne yaptıkları ömür boyu anlaşılmayacak.
... Yatılıların hususiyeti bunlarla bitecek değil elbet. Ben sadece Eylül virdimi eda ettim: Yurt penceresinden dışarı bakarken evini, sokağını, annesini düşünen on bir yaşındaki o çocuğu hatırladım. Allah kabul etsin.