İnsan,bilhassa kadın ve erkek münasebetleri o kadar karmakarışık ve arzularımız,hislerimiz o kadar anlaşılmaz ve bulanık ki,hiç kimse ne yaptığını bilmiyor ve akıntıya kapılıp gidiyor .Ben bunu istemiyorum.Beni yüzde yüz doyurmayan,bana tam manasıyla lüzumlu görünmeyen şeyleri yapmak,beni kendi gözümde küçültüyor...Bilhassa tahamül edemediğim bir şey kadının erkek karşısında her zaman pasif kalmaya mecbur oluşu... Neden ? Niçin daima biz kaçacağız siz kovalayacaksınız ?..Niçin biz daima teslim olacağız ve siz teslim alacaksınız ?Niçin sizin yalvarışlarınızda bile bir tahakküm,bizim reddedişlerimizde bile bir âcz bulunacak?Çocukluğumdan beri buna daima isyan ettim,bunu asla kabul edemedim.