Sezar geleneklere ve Senato'ya hiç saygı duymuyordu. Kendisi de yoksul kesimden geliyor ve bundan gurur duyuyordu. Senato'nun yoksullara en ufak bir ödün vermeyi reddetmesine çok kızıyordu.
Eski yöneticiler Roma'nın insanlar değil, yasalar tarafından yönetilmesini istiyorlardı. Sezar ise buna kesinlikle yanaşmıyor, eskilerin sahtekar, kandırılmış ya da hem sahtekar hem de kandırılmış olduğunu düşünüyordu. Yalnızca kendi dehasının imparatorluğa barış ve refah sağlayabileceğine inanıyordu.
Sezar'ın Roma'nın geleceği hakkındaki görüşü Roma Cumhuriyeti'nin geçmişi ile çakışmıyordu. Ayakta kalan ya Sezar ya da Cumhuriyet olacaktı, ikisi birden var olamazdı.