Kitabı saf bir kronolojik tarih kitabı değil de araya yer yer kişisel yorumların da eklendiği o zamanın psikolojik haritasını da çizen bir anlatı olarak yorumlayınca daha keyifli bir okuma süreci oluyor. Her şeyden önce Mustafa Kemal de bir insan, asker ve sonra önder. Kişisel meselelerindeki duruşu, soğukkanlılığı ve istikrarlı, inatçı, adanmış ruhu beni bir kez daha etkiledi. Kitabın 2. ve 3. ciltlerini de sabırsızlıkla okuyacağım.